PRÁVE PUBLIKOVANÉ: J. Gallo – F. Miliaev, „Roli učastnikov kommunikacii v reklamnom diskurse: pragmalingvističeskij aspekt = The Roles of Communication Participants in Advertising Discourse: A Pragmalinguistic Aspect“

Vo štvrtom tohtoročnom čísle indexovaného časopisu Filologičeskij klass (roč. 29, č. 4, 2024, s. 101 113) bola publikovaná štúdia Roli učastnikov kommunikacii v reklamnom diskurse: pragmalingvističeskij aspekt = The Roles of Communication Participants in Advertising Discourse: A Pragmalinguistic Aspect (celá štúdia tu), v ktorej sa autori zaoberajú problematikou pragmalingvistických aspektov rolí účastníkov komunikácie v reklamnom diskurze na materiáli slovenskej komerčnej reklamy. Cieľom štúdie je preskúmať fungovanie rôznych typov ilokučných aktov reklamného diskurzu, ako aj prezentovať realizáciu rolí účastníkov komunikácie v komerčnej reklame. V úvodnej časti sa uvádza niekoľko myšlienok o význame analýzy printového alebo elektronického reklamného diskurzu z pragmatického hľadiska. Prvá časť je venovaná charakteristike komunikačnej sféry komerčnej reklamy. V druhej časti sa prezentujú otázky sociálnych a komunikačných rolí účastníkov komunikácie v komerčnej reklame. V tretej časti sa vysvetľujú niektoré typy kontaktov medzi komunikantmi v reklame. Štvrtá časť je venovaná špecifikám vnímania reklamy a v piatej časti sa opisujú komunikačné funkcie výpovedí. Závery štúdie sú doložené aj poznámkami o niektorých trendoch vo vývoji možného výskumu v oblasti modernej reklamy. Autorom srdečne blahoželáme!